Logga in
Rikard Fysik Programmering Teknik Schema

Programmering

En kvart om dagen.

  • Start
  • Att göra
  • Kontakt
  • uppgift
  • teori
  • C sharp
  • Mjukvarudesign
  • prog 2
  • prog 1
  • Phyton
  • JAVA
  • JavaScript
  • Arduino
  • Greenfoot
  • Android
  • BlueJ
  • Git
  • alla
  • 0001 att göra i Greenfoot
  • 0002 länkar - generella
  • 0006 Spelmekanismer
  • 0007 git och GitHub
  • 0008 git i PyCharm
  • 0009 git i Visual Studio Code
  • 0011 Elevfrågor vid start
  • 0071 ping-pong
  • 0085 spel spindel
  • 0090 enkelt spel
  • 0091 enkelt spel - gör så här
  • 0101 egenskaper
  • 0103 klurigt spel
  • 0105 fånga pumpa
  • 0106 frågor
  • 0110 walker
  • 0111 walker drops bomb
  • 0118 kap 5 - flappy bird
  • 0119 kap 5 - spel
  • 0121 while
  • 0122 mer while
  • 0123 får i trappa
  • 0124 får som hoppar
  • 0125 while - summor av serier
  • 0126 while - mer serier
  • 0127 walls
  • 0131 vektor - eng. array
  • 0132 mer vektor
  • 0133 repetition vektor
  • 0141 Flytta gran med äpplen
  • 0145 space invaders
  • 0150 snake
  • 0160 Mouse Precision
  • 0170 Super Mario
  • 0180 Pacman
  • 0190 crossroad
  • 0199 TextArea
  • 0200 Sorteringsalgoritmer
  • 0201 bubbelsortering med grafik
  • 0202 Urvalssortering - animerad
  • 0203 Insättningssortering - animerad
  • 0204 sökalgoritmer intro
  • 0210 Sökalgoritmer
  • 0220 Rekursion
  • 0300 eget spel
  • 0310 Spel svenska
  • 0451 Sikta med mus
  • 0460 explosion
  • 0500 lärobok
  • 0502 Lärobok efter kap 2
  • 0503 Lärobok efter kap 3
  • 0506 lärobok efter kap 6
  • 0507 lärobok efter kapitel 7
  • 0520 lärobok
  • 0601 metoder 0.1
  • 0602 metoder 0.2
  • 0610 metoder 0
  • 0611 metoder 1
  • 0612 metoder 2
  • 0613 metoder 3
  • 0614 metoder 4 med while
  • 0615 metoder 5
  • 0616 metoder 6
  • 0621 if-sats 1
  • 0631 punktnotation 1
  • 0641 objektvariabler 1
  • 0642 objektvariabler 2
  • 0643 objektvariabler 3
  • 0661 while-slingor 1
  • 0664 punktnotation 4
  • 0671 punktnotation 1
  • 0672 punktnotation 2
  • 0673 punktnotation 3
  • 0680 uppvärmning
  • 0900 programmering 2
  • 1010 Installera JDK och BlueJ
  • 1090 Frågespel
  • 1091 Frågespel - QuestionReader
  • 1530 Bensinpump - kontokort
  • 1550 Objekt till klass
  • 1600 Mynt - räkna krona och klave
  • 1601 Mynt ver 2
  • 1610 Spelkort
  • 1620 Kapplöpning
  • 1621 Kapplöpning med mynt
  • 1630 Bild
  • 1631 bild av tärning
  • 1632 tärningskontroller
  • 1640 Myntkastare
  • 1650 Pacman
  • 1660 Kontakt
  • 1661 Telefonbok
  • 1665 objektdiagram till kod
  • 1670 Övningsprov
  • 1680 Inför prov
  • 1700 Dice
  • 1701 introduktion vektor
  • 1702 vektor - grunder
  • 1703 vektor - linjär sökning
  • 1704 for-slinga serier
  • 1705 mer linjär sökning
  • 1706 Yatzy start
  • 1707 I datorns minne
  • 1710 vektorer - chiffer
  • 1711 Vektorer - chiffer - alfabet
  • 1712 vektorer - chiffer - forts
  • 1730 Sorteringsalgoritmer
  • 1731 Facit - bubble sort
  • 1740 Sökalgoritmer
  • 1750 Rekursion
  • 1800 GUI omvandlingar C o F
  • 2001 javascript plan
  • 2002 javascript installation
  • 2003 javascript utan installation
  • 2020 JavaScript plan
  • 2021 JavaScript hello world
  • 2022 js prompt alert
  • 2023 js getElementById o random
  • 2024 js if-sats
  • 2025 js input
  • 2026 js button
  • 2027 canvas
  • 2050 js spel
  • 2051 js flytta spelare upp ner vä hö
  • 2111 quiz if-sats
  • 2120 move ball if-sats
  • 2130 spel
  • 2140 funktioner
  • 3000 Arduino
  • 4001 Plan Prog 2 o Mjukvarudesign
  • 4002 Plan 20TEI
  • 4003 plan 21TE4I
  • 4004 plan 22te4i
  • 4009 Installera på Linux
  • 4010 Installera Visual Studio mm
  • 4015 intro C sharp
  • 4016 fler introduktionsuppgifter
  • 4017 Spara data i ritprogram
  • 4017 intro C sharp Unity
  • 4021 klasser och objekt
  • 4022 dice
  • 4023 dice array
  • 4024 dice egenskaper
  • 4025 dice many
  • 4026 dice inheritance
  • 4027 Dice List
  • 4030 Intro arv - animal
  • 4040 Arv - Sak
  • 4050 Abstrakta klasser - Sak
  • 4060 Interface - Shape3D
  • 4061 Simulering räv o kanin
  • 4071 reflektion 1
  • 4072 lärobok
  • 4080 bio
  • 4081 jullov
  • 4082 bio ny
  • 4090 Black Jack
  • 4100 Unit test
  • 4101 Tomatoe simulation test
  • 4102 Unit Test ParkingMachine
  • 4110 test adressbok
  • 4130 UWP filhantering
  • 4140 Localization
  • 4141 UWP localization
  • 4150 UWP networking
  • 4170 UWP SQLite
  • 4171 UWP Microsoft SQL
  • 4172 UWP MySQL
  • 4175 WPF SQLite
  • 4180 dokumentation
  • 4200 CRC cards
  • 4210 Ritprogram
  • 4211 Ritprogram kod tips
  • 4219 Frågesport Net Core
  • 4220 Frågesport
  • 4221 läsa och skriva till fil i Form
  • 4222 läsa o skriva till fil i UWP
  • 4223 Frågesport från fil i Form
  • 4224 WPF frågesport
  • 4225 Frågesport admin
  • 4250 chatprogram
  • 4301 GUI WPF
  • 4421 UWP klasser och objekt
  • 4422 UWP Dice
  • 4502 GitHub Unity
  • 4503 Installera Unity
  • 4520 Droppings
  • 4530 crab
  • 4531 Cheese Girl
  • 4532 Astroids
  • 4533 Crab hunger display
  • 4534 Multi player
  • 4535 Arv med monster
  • 4537 Pong
  • 4560 Unity unit test
  • 4590 Prata om kod
  • 4620 frågesport
  • 4630 Arv Anställd
  • 4631 Frågesport med arv
  • 4701 Drill WPF Object Runner
  • 4702 Drill WPF Fordon
  • 4703 Drill WPF High Score
  • 4704 Drill kontaktbok
  • 4705 Drill äventyrsspel
  • 4801 Installera MonoGame
  • 4802 Pong
  • 4803 Droppings
  • 4804 Walls
  • 6021 facit klass obj
  • 7001 Lärobok
  • 7002 logg ind
  • 7003 Installera Python
  • 7004 Utskrift
  • 7005 Installera tillägg
  • 7006 test
  • 7020 Pyton som miniräknare
  • 7025 variabler
  • 7030 Datatyper
  • 7040 in- och utmatning
  • 7041 mappar
  • 7042 Visual Studio Code
  • 7043 Git i Visual Studio Code
  • 7044 Loggbok
  • 7045 typkonvertering
  • 7050 if-sats
  • 7060 slingor - while
  • 7061 slingor - mer while
  • 7070 slumptal
  • 7073 flödesdiagram
  • 7075 import
  • 7080 definiera funktioner
  • 7090 blandade uppgifter
  • 7095 for-slingor med range
  • 7096 for each-slinga
  • 7100 listor
  • 7101 projekt
  • 7102 chiffer
  • 7103 primtal
  • 7110 dictionary
  • 7200 Pygame
  • 7250 Objektorienterad Python
  • 7300 slutuppgift
  • 8000 Scratch
  • 8010 Gå mot muspekare
  • 8011 Flytta höger vänster upp ner
  • 8012 gå fram sväng vänster höger
  • 8013 förflyttning i labyrint
  • 8020 Objekt ger poäng
  • 8030 Slumpmässig rörelse
  • 8040 Liv som minskar och game over
  • 8050 Animerad rörelse
  • 8050 Vänd vid hinder
  • 9000 Godot installera
  • 9010 Godot plan

3000 Arduino

Behöver en Arduino Uno.

Installera IDE (Integrated developer interface) på datorn, samt testa genom att skicka program från datorn samt köra programmet på Arduino Uno.

Fotoresistor, logga värde på dator.

Färgkoder för resistorer.

Arduino language reference.

C++ comment syntax

Manualer: JAVA doc

Verktyg: HTML5 CSS CSS3 Unicorn i18n Links Källkod

© Copyright 2013 - 2025, Rikard Karlsson