Logga in
Rikard Fysik Programmering Teknik Schema

Programmering

En kvart om dagen.

  • Start
  • Att göra
  • Kontakt
  • uppgift
  • teori
  • C sharp
  • Mjukvarudesign
  • prog 2
  • prog 1
  • Phyton
  • JAVA
  • JavaScript
  • Arduino
  • Greenfoot
  • Android
  • BlueJ
  • Git
  • alla
  • Bra kodniningsprinciper
  • 0003 val av språk
  • 0004 gratis bilder ljud
  • 0005 Greenfoot lärordning
  • 0007 git och GitHub
  • 0008 git i PyCharm
  • 0009 git i Visual Studio Code
  • 0020 lärobok
  • 0030 Tutorials
  • 0031 tutorial 1
  • 0040 genomgång kap 1
  • 0041 metoder
  • 0050 genomgång kap 1 - asteroids
  • 0060 genomgång kap 2
  • 0070 sammanfattning kap 1 och 2
  • 0080 genomgång kap 3
  • 0100 genomgång kap 4
  • 0112 klass och objekt
  • 0120 genomgång kap 5
  • 0121 while
  • 0130 genomgång kap 6
  • 0131 vektor - eng. array
  • 0140 genomgång kap 7
  • 0401 tips - text på bild
  • 0402 tips - lista med text
  • 0450 Följa mus
  • 0460 explosion
  • 1001 Teori
  • 1001 Android Java
  • 1011 film
  • 1501 Teori klass- och objektdiagram
  • 1502 Teori - datatyper
  • 1503 Klasser och objekt
  • 1800 GUI omvandlingar C o F
  • 2000 JAVA vs JavaScript
  • 2002 javascript installation
  • 2004 JavaScript resurser
  • 2010 JavaScript grunder
  • 2020 JavaScript plan
  • 2021 JavaScript hello world
  • 2022 js prompt alert
  • 2023 js getElementById o random
  • 2024 js if-sats
  • 2025 js input
  • 2026 js button
  • 2027 canvas
  • 2050 js spel
  • 2051 js flytta spelare upp ner vä hö
  • 4000 C sharp Länkar
  • 4011 GitHub och VS
  • 4014 Översikt C sharp
  • 4017 intro C sharp Unity
  • 4018 UML diagram
  • 4019 Visual Paradigm objektdiagram
  • 4020 UML klassdiagram objektdiagram
  • 4028 objektvariabel 3 sätt
  • 4031 Intro arv - Animal
  • 4032 Mer intro arv - Animal
  • 4055 Demo - Interface med Boss
  • 4120 Exceptions undantag
  • 4131 WPF filhantering
  • 4141 UWP localization
  • 4160 UWP page navigation
  • 4170 UWP SQLite
  • 4175 WPF SQLite
  • 4180 dokumentation
  • 4200 CRC cards
  • 4210 Ritprogram
  • 4300 GUI UWP
  • 4310 UWP Canvas programmering
  • 4330 Model View Controller
  • 4421 UWP klasser och objekt
  • 4500 Unity
  • 4501 Unity 2D guide
  • 4503 Installera Unity
  • 4504 flytta fyra väderstreck
  • 4505 Gå framåt sväng höger vänster
  • 4506 Gå mot muspekaren
  • 4508 Bakgrundsbild
  • 4509 Hinder
  • 4510 Faror som rör sig
  • 4511 Faror med MovePosition
  • 4520 Droppings
  • 4530 crab
  • 4531 Cheese Girl
  • 4532 Astroids
  • 4533 Crab hunger display
  • 4534 Multi player
  • 4535 Arv med monster
  • 4537 Pong
  • 4560 Unity unit test
  • 4590 Prata om kod
  • 4621 Egenskaper
  • 4801 Installera MonoGame
  • 4802 Pong
  • 4803 Droppings
  • 4804 Walls
  • 5000 historia programmering
  • 5001 OOP grunder
  • 5002 OO design
  • 7000 Python länkar
  • 7001 Lärobok
  • 7002 logg ind
  • 7010 reserverade ord
  • 7025 variabler
  • 7030 Datatyper
  • 7040 in- och utmatning
  • 7042 Visual Studio Code
  • 7043 Git i Visual Studio Code
  • 7045 typkonvertering
  • 7050 if-sats
  • 7060 slingor - while
  • 7061 slingor - mer while
  • 7070 slumptal
  • 7080 definiera funktioner
  • 7095 for-slingor med range
  • 7096 for each-slinga
  • 7103 primtal
  • 7110 dictionary
  • 7120 GUI tkinter
  • 7301 dokumentation
  • 8000 Scratch
  • 8010 Gå mot muspekare
  • 8011 Flytta höger vänster upp ner
  • 8012 gå fram sväng vänster höger
  • 8013 förflyttning i labyrint
  • 8020 Objekt ger poäng
  • 8030 Slumpmässig rörelse
  • 8040 Liv som minskar och game over
  • 8050 Vänd vid hinder
  • 8050 Animerad rörelse
  • 9000 Godot installera
  • 9010 Godot plan

4801 Installera MonoGame

Installera MonoGame. Gör steg 1. Övriga steg gör vi senare.

Manualer: JAVA doc

Verktyg: HTML5 CSS CSS3 Unicorn i18n Links Källkod

© Copyright 2013 - 2025, Rikard Karlsson