Logga in
Rikard
Fysik
Programmering
Teknik
Schema
Programmering
En kvart om dagen.
Start
Att göra
Kontakt
uppgift
teori
C sharp
Mjukvarudesign
prog 2
prog 1
Phyton
JAVA
JavaScript
Arduino
Greenfoot
Android
BlueJ
Git
alla
0000 mål och betygskriterier prog 1
0001 att göra i Greenfoot
0005 Greenfoot lärordning
0006 Spelmekanismer
0008 git i PyCharm
0009 git i Visual Studio Code
0010 Installera JDK och Greenfoot
0011 Elevfrågor vid start
0020 lärobok
0030 Tutorials
0031 tutorial 1
0040 genomgång kap 1
0041 metoder
0050 genomgång kap 1 - asteroids
0060 genomgång kap 2
0070 sammanfattning kap 1 och 2
0071 ping-pong
0080 genomgång kap 3
0085 spel spindel
0090 enkelt spel
0091 enkelt spel - gör så här
0100 genomgång kap 4
0101 egenskaper
0102 mer krabba
0103 klurigt spel
0105 fånga pumpa
0106 frågor
0110 walker
0111 walker drops bomb
0112 klass och objekt
0118 kap 5 - flappy bird
0119 kap 5 - spel
0120 genomgång kap 5
0121 while
0122 mer while
0123 får i trappa
0124 får som hoppar
0125 while - summor av serier
0126 while - mer serier
0127 walls
0130 genomgång kap 6
0131 vektor - eng. array
0132 mer vektor
0133 repetition vektor
0140 genomgång kap 7
0141 Flytta gran med äpplen
0145 space invaders
0150 snake
0160 Mouse Precision
0170 Super Mario
0180 Pacman
0190 crossroad
0199 TextArea
0200 Sorteringsalgoritmer
0201 bubbelsortering med grafik
0202 Urvalssortering - animerad
0203 Insättningssortering - animerad
0204 sökalgoritmer intro
0210 Sökalgoritmer
0220 Rekursion
0300 eget spel
0310 Spel svenska
0401 tips - text på bild
0402 tips - lista med text
0450 Följa mus
0451 Sikta med mus
0460 explosion
0500 lärobok
0502 Lärobok efter kap 2
0503 Lärobok efter kap 3
0506 lärobok efter kap 6
0507 lärobok efter kapitel 7
0520 lärobok
0601 metoder 0.1
0602 metoder 0.2
0610 metoder 0
0611 metoder 1
0612 metoder 2
0613 metoder 3
0614 metoder 4 med while
0615 metoder 5
0616 metoder 6
0621 if-sats 1
0631 punktnotation 1
0641 objektvariabler 1
0642 objektvariabler 2
0643 objektvariabler 3
0661 while-slingor 1
0664 punktnotation 4
0671 punktnotation 1
0672 punktnotation 2
0673 punktnotation 3
0680 uppvärmning
1001 Teori
1010 Installera JDK och BlueJ
1011 film
1090 Frågespel
1091 Frågespel - QuestionReader
1501 Teori klass- och objektdiagram
1502 Teori - datatyper
1503 Klasser och objekt
1530 Bensinpump - kontokort
1550 Objekt till klass
1600 Mynt - räkna krona och klave
1601 Mynt ver 2
1610 Spelkort
1620 Kapplöpning
1621 Kapplöpning med mynt
1630 Bild
1631 bild av tärning
1632 tärningskontroller
1640 Myntkastare
1650 Pacman
1660 Kontakt
1661 Telefonbok
1665 objektdiagram till kod
1670 Övningsprov
1700 Dice
1701 introduktion vektor
1702 vektor - grunder
1703 vektor - linjär sökning
1704 for-slinga serier
1705 mer linjär sökning
1706 Yatzy start
1707 I datorns minne
1710 vektorer - chiffer
1711 Vektorer - chiffer - alfabet
1712 vektorer - chiffer - forts
1730 Sorteringsalgoritmer
1731 Facit - bubble sort
1740 Sökalgoritmer
1750 Rekursion
1800 GUI omvandlingar C o F
2001 javascript plan
2002 javascript installation
2110 if-sats
2111 quiz if-sats
2120 move ball if-sats
2130 spel
2140 funktioner
4000 C sharp Länkar
4500 Unity
4520 Droppings
4801 Installera MonoGame
7001 Lärobok
7002 logg ind
7003 Installera Python
7004 Utskrift
7005 Installera tillägg
7006 test
7010 reserverade ord
7020 Pyton som miniräknare
7025 variabler
7030 Datatyper
7040 in- och utmatning
7041 mappar
7042 Visual Studio Code
7045 typkonvertering
7050 if-sats
7060 slingor - while
7061 slingor - mer while
7070 slumptal
7073 flödesdiagram
7075 import
7080 definiera funktioner
7090 blandade uppgifter
7095 for-slingor med range
7096 for each-slinga
7100 listor
7102 chiffer
7103 primtal
7110 dictionary
7200 Pygame
7300 slutuppgift
7301 dokumentation
1011 film
Filmer som täcker boken
Object First with Java