Logga in
Rikard Fysik Programmering Teknik Schema

Programmering

En kvart om dagen.

  • Start
  • Att göra
  • Kontakt
  • uppgift
  • teori
  • C sharp
  • Mjukvarudesign
  • prog 2
  • prog 1
  • Phyton
  • JAVA
  • JavaScript
  • Arduino
  • Greenfoot
  • Android
  • BlueJ
  • Git
  • alla
  • 0001 att göra i Greenfoot
  • 0005 Greenfoot lärordning
  • 0006 Spelmekanismer
  • 0010 Installera JDK och Greenfoot
  • 0020 lärobok
  • 0030 Tutorials
  • 0031 tutorial 1
  • 0040 genomgång kap 1
  • 0041 metoder
  • 0050 genomgång kap 1 - asteroids
  • 0060 genomgång kap 2
  • 0070 sammanfattning kap 1 och 2
  • 0071 ping-pong
  • 0080 genomgång kap 3
  • 0085 spel spindel
  • 0090 enkelt spel
  • 0091 enkelt spel - gör så här
  • 0100 genomgång kap 4
  • 0101 egenskaper
  • 0102 mer krabba
  • 0103 klurigt spel
  • 0105 fånga pumpa
  • 0106 frågor
  • 0110 walker
  • 0111 walker drops bomb
  • 0112 klass och objekt
  • 0118 kap 5 - flappy bird
  • 0119 kap 5 - spel
  • 0120 genomgång kap 5
  • 0121 while
  • 0122 mer while
  • 0123 får i trappa
  • 0124 får som hoppar
  • 0125 while - summor av serier
  • 0126 while - mer serier
  • 0127 walls
  • 0130 genomgång kap 6
  • 0131 vektor - eng. array
  • 0132 mer vektor
  • 0133 repetition vektor
  • 0140 genomgång kap 7
  • 0141 Flytta gran med äpplen
  • 0145 space invaders
  • 0150 snake
  • 0160 Mouse Precision
  • 0170 Super Mario
  • 0180 Pacman
  • 0190 crossroad
  • 0199 TextArea
  • 0200 Sorteringsalgoritmer
  • 0201 bubbelsortering med grafik
  • 0202 Urvalssortering - animerad
  • 0203 Insättningssortering - animerad
  • 0204 sökalgoritmer intro
  • 0210 Sökalgoritmer
  • 0220 Rekursion
  • 0300 eget spel
  • 0310 Spel svenska
  • 0401 tips - text på bild
  • 0402 tips - lista med text
  • 0450 Följa mus
  • 0451 Sikta med mus
  • 0460 explosion
  • 0500 lärobok
  • 0502 Lärobok efter kap 2
  • 0503 Lärobok efter kap 3
  • 0506 lärobok efter kap 6
  • 0507 lärobok efter kapitel 7
  • 0520 lärobok
  • 0601 metoder 0.1
  • 0602 metoder 0.2
  • 0610 metoder 0
  • 0611 metoder 1
  • 0612 metoder 2
  • 0613 metoder 3
  • 0614 metoder 4 med while
  • 0615 metoder 5
  • 0616 metoder 6
  • 0621 if-sats 1
  • 0631 punktnotation 1
  • 0641 objektvariabler 1
  • 0642 objektvariabler 2
  • 0643 objektvariabler 3
  • 0661 while-slingor 1
  • 0664 punktnotation 4
  • 0671 punktnotation 1
  • 0672 punktnotation 2
  • 0673 punktnotation 3
  • 0680 uppvärmning
  • 0900 programmering 2
  • 1001 Teori
  • 1001 Android Java
  • 1010 Installera JDK och BlueJ
  • 1011 film
  • 1090 Frågespel
  • 1091 Frågespel - QuestionReader
  • 1501 Teori klass- och objektdiagram
  • 1502 Teori - datatyper
  • 1503 Klasser och objekt
  • 1530 Bensinpump - kontokort
  • 1550 Objekt till klass
  • 1600 Mynt - räkna krona och klave
  • 1601 Mynt ver 2
  • 1610 Spelkort
  • 1620 Kapplöpning
  • 1621 Kapplöpning med mynt
  • 1630 Bild
  • 1631 bild av tärning
  • 1632 tärningskontroller
  • 1640 Myntkastare
  • 1650 Pacman
  • 1660 Kontakt
  • 1661 Telefonbok
  • 1665 objektdiagram till kod
  • 1670 Övningsprov
  • 1680 Inför prov
  • 1700 Dice
  • 1701 introduktion vektor
  • 1702 vektor - grunder
  • 1703 vektor - linjär sökning
  • 1704 for-slinga serier
  • 1705 mer linjär sökning
  • 1706 Yatzy start
  • 1707 I datorns minne
  • 1710 vektorer - chiffer
  • 1711 Vektorer - chiffer - alfabet
  • 1712 vektorer - chiffer - forts
  • 1730 Sorteringsalgoritmer
  • 1731 Facit - bubble sort
  • 1740 Sökalgoritmer
  • 1750 Rekursion
  • 1800 GUI omvandlingar C o F
  • 2000 JAVA vs JavaScript

1011 film

Filmer som täcker boken

Object First with Java

Manualer: JAVA doc

Verktyg: HTML5 CSS CSS3 Unicorn i18n Links Källkod

© Copyright 2013 - 2025, Rikard Karlsson