Logga in
Rikard
Fysik
Programmering
Teknik
Schema
Programmering
En kvart om dagen.
Start
Att göra
Kontakt
uppgift
teori
C sharp
Mjukvarudesign
prog 2
prog 1
Phyton
JAVA
JavaScript
Arduino
Greenfoot
Android
BlueJ
Git
alla
0001 att göra i Greenfoot
0004 gratis bilder ljud
0005 Greenfoot lärordning
0006 Spelmekanismer
0010 Installera JDK och Greenfoot
0020 lärobok
0030 Tutorials
0031 tutorial 1
0040 genomgång kap 1
0041 metoder
0050 genomgång kap 1 - asteroids
0060 genomgång kap 2
0070 sammanfattning kap 1 och 2
0071 ping-pong
0080 genomgång kap 3
0085 spel spindel
0090 enkelt spel
0091 enkelt spel - gör så här
0100 genomgång kap 4
0101 egenskaper
0102 mer krabba
0103 klurigt spel
0105 fånga pumpa
0106 frågor
0110 walker
0111 walker drops bomb
0112 klass och objekt
0118 kap 5 - flappy bird
0119 kap 5 - spel
0120 genomgång kap 5
0121 while
0122 mer while
0123 får i trappa
0124 får som hoppar
0125 while - summor av serier
0126 while - mer serier
0127 walls
0130 genomgång kap 6
0131 vektor - eng. array
0132 mer vektor
0133 repetition vektor
0140 genomgång kap 7
0141 Flytta gran med äpplen
0145 space invaders
0150 snake
0160 Mouse Precision
0170 Super Mario
0180 Pacman
0190 crossroad
0199 TextArea
0200 Sorteringsalgoritmer
0201 bubbelsortering med grafik
0202 Urvalssortering - animerad
0203 Insättningssortering - animerad
0204 sökalgoritmer intro
0210 Sökalgoritmer
0220 Rekursion
0300 eget spel
0310 Spel svenska
0401 tips - text på bild
0402 tips - lista med text
0450 Följa mus
0451 Sikta med mus
0460 explosion
0500 lärobok
0502 Lärobok efter kap 2
0503 Lärobok efter kap 3
0506 lärobok efter kap 6
0507 lärobok efter kapitel 7
0520 lärobok
0601 metoder 0.1
0602 metoder 0.2
0610 metoder 0
0611 metoder 1
0612 metoder 2
0613 metoder 3
0614 metoder 4 med while
0615 metoder 5
0616 metoder 6
0621 if-sats 1
0631 punktnotation 1
0641 objektvariabler 1
0642 objektvariabler 2
0643 objektvariabler 3
0661 while-slingor 1
0664 punktnotation 4
0671 punktnotation 1
0672 punktnotation 2
0673 punktnotation 3
0680 uppvärmning
0006 Spelmekanismer
Flytta
Styra med tangentbordet
Höger, vänster, upp och ner
Snurra samt åk framåt eller bakåt
Styra med musen
Slump
Kollisioner
Plocka föremål som försvinner
Kan ej gå igenom väggen
Fritt fall
Kaströrelse